نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
24422
-
الف
+

«شاهرخ خان» چگونه پادشاه بالیوود شد؟

«شاهرخ خان» برای کسب عنوان «پادشاه بالیوود» سختی های زیادی را به پشت سر گذاشته است.

به گزارش آی فیلم 2، «شاهرخ خان» بازیگر پرآوازه هندی که از او به عنوان یکی از محبوب ترین و ثروتمندترین هنرپیشه جهان یاد می شود برای رسیدن به این جایگاه سختی های زیادی را در زندگی متحمل شده است.

شاهرخ خان در خانواده ای با وضعیت مالی متوسط در دهلی بزرگ شد. وقتی پدرش را از دست داد فقط 15 سال داشت و مادرش مسئولیت خانه و کار را بر عهده گرفت.

در مکتب ، شاهرخ خان در مضمون هندی بسیار ضعیف بود و مادرکلان او قول داده بود اگر این درس را با موفقیت بگذراند او را با خود به سینما می برد. شاهرخ در نوجوانی عاشق دیدن فلم بود و همین وعده مادرکلان او باعث شد بالاترین نمره را در مضمون هندی کسب کند و بعدها به دلیل علاقه اش مدرک ماستری خود را در رشته فلمسازی کسب کرد.

«شاهرخ خان» در سال 1991 با «گوری خان» ازدواج کرد و حاصل این ازدواج سه فرزند به نام های «آریانا خان»، «سوهانا خان» و «آبرام خان» می باشد.

همسر شاهرخ خان شدیداً با بازیگری وی مخالف بود و اصلاً نمی‌خواست تا شاهرخ خان در سینما پا بگیرد اما پس از موفقیت اولین فلم وی و تکرار این موفقیت در کارهای بعدی، از موضع خود کوتاه آمد.

«گوری خان» در یک مصاحبه تلویزیونی از سختی های اوایل زندگی مشترک با «شاهرخ خان» پرده برداشته و گفته است: والدین من در ابتدا مخالف ازدواج من و شاهرخ بودند چرا که ما بسیار جوان بودیم و نکته مهم تر اینکه شاهرخ خان قرار بود بازیگر شود و حتی خودم با این مورد مخالف بودم.

وی همچنین به وضعیت نابه سامان اقتصادی شان در ابتدای زندگی مشترک با شاهرخ خان اشاره کرده و گفته است: جدا شدن از خانواده و رفتن به بمبئی و آغاز کار جدید برایم بسیار دشوار بود، زمانی که وارد بمبئی شدیم خانه ای نداشتیم و به مدت 6 ماه در منزل «عزیز میرزا»(کارگردان مشهور هندی) سکونت داشتیم و بعد از آن یک آپارتمان اجاره کردیم و وقتی مادرم از دهلی به منزل ما آمد، هیچ وسیله ای نداشتیم، مادرم از نداشتن تخت خواب، صندلی و مبل بسیار شوکه شد.

«گوری خان» اظهار داشته است: تقریبا یک سال طول کشید تا وسایل کامل بخریم، در این مدت از چاه آب می خوردیم.

گفتنی است «شاهرخ خان»  ۱۲ سال بعد از ازدواج با همسرش به سوپراستار سینمای هند بدل می‌شود و هم اکنون او پرطرفدارترین بازیگر بالیوودیِ جهان است.

وی هم اکنون مالک 2 استودیوی فلمسازی «دریمز» و «ردچیل» است که بیش از ۲۰۰ملیون دالر درآن سرمایه گذاری کرده است. شاهرخ خان همچنین یک تیم ورزشی کریکت دارد و چندین خانه ، عمارت و املاک و مستغلات در کشورهای مختلف بخشی از ثروت پادشاه بالیوود می باشد.

شاهرخ خان و همسرش که در ابتدا در خانه ای استیجاری زندگی می کردند هم اکنون صاحب یک خانه چند هزار متری در بمبئی هستند که ۶ طبقه دارد و از چندین اتاق ، دفتر ، کتابخانه ، ورزشگاه خصوصی و... را مشمول می شود.

ع ا

 

نظر شما
ارسال نظر